Case: Kommercielt forløb skabte 10 nye gastro-turismeprodukter

Når madoplevelser skal kombinere klima, gæsteoplevelse og lokal vækst, kræver det både planlægning og eksekvering.

Da Destination Limfjorden ønskede at styrke området som gastronomisk fyrtårn, trådte Kombination ApS ind som kommercielt rådgiverteam. Opgaven var at sikre fremdrift og omsætte ambitionerne til konkrete oplevelser. Forløbet blev drevet i tæt dialog med to udvalgte virksomheder - Limfjordsoplevelser og Bizz Up - hvor fokus var at sikre, at idéer blev til produkter. Gennem workshops, test og sam-skabelse lykkedes det at udvikle 10 nye oplevelser, hvoraf flere allerede nu er blevet booket og gennemført.

Samarbejdet med Kombination har givet os præcis den eksekveringskraft, vi havde brug for. De har formået at samle lokale virksomheder, skabe momentum og bidrage til udvikling af nye gastro-produkter, der ikke bare er idéer på papiret, men konkrete oplevelser, der løfter hele destinationen.

- Rasmus Friis Sørensen, direktør, Destination Limfjorden


Salget af de nye produkter estimeres til at nå 1.000.000 kr. inden udgangen af 2025, og succesen markerer blot begyndelsen. Forløbet fortsætter ind i 2026, hvor flere produkter og samarbejder skal foldes ud og danne grundlag for en endnu stærkere gastro-profil for Limfjorden.

Værdifulde resultater:

Limfjorden står stærkere som gastro-destination

Processen skabte forretning for lokale virksomheder

Strategien blev ført ud i livet i form af færdige produkter

Kim Komdrup

Aalborg

+45 4199 8458

Portræt af rådgiver Kim Komdrup, specialist i salgsstrategi