Udfordring: Som forbrugere går omstillingen fra animalske til plantebaserede fødevarer langsomt. Det stiller ekstra krav til både nye og etablerede virksomheder at få en plads i forbrugernes bevidsthed såvel som hos indkøbere og madudviklere inden for detail, foodservice og fødevareindustrien.
Løsning: I samarbejde med TurboPlant og Industriens Fond har Kombination over de sidste 3 år arbejdet med +25 virksomheder i kommercielle udviklingsforløb, hvor målet er at gøre virksomhederne og deres produkter mere relevante og salgsparate overfor forbrugere og beslutningstagere i værdikæden.
Resultat: Vores indsats har ført til konkret vækst i de fleste af de plantebaserede virksomheder i form af stærkere positionering, nye kunder, øget salg, nye salgskanaler og nye partnerskaber indenfor plantebaseret produktinnovation.
Kundeoplevelse: Vi har kun modtaget positiv respons på vores sparring og rådgivning i de meget resultatorienterede fasttrack forløb, som vi har gennemført med virksomhederne. På billedet ses teamet bag Nocla, som blot er en af de plantepionérer, som vi har arbejdet med.
Konklusion: Gennem vores kommercielle fasttrack forløb har Kombination hjulpet danske plantefødevarevirksomheder med at overvinde de første hurdler og barrierer, for at være relevant og blive taget seriøst på tværs af salgskanaler, markeder og kundetyper.
For mere information, kontakt venligst Lars Halskov.

