SALGSSTRATEGI

Skal vi hjælpe med at skabe profitabel vækst i salget?

Har I brug for at løfte jeres salg af dagligvarer til det næste niveau? Hvor I udnytter jeres salgsindsatser endnu bedre og skaber salgsvækst, der optimerer bundlinjen?

Hos Kombination arbejder vi efter en enkel og overskuelig proces, hvor vi udvikler salgsstrategien med et holistisk sigte, der involverer kollegaer på tværs af organisationen f.eks. indenfor marketing, produktion og produktudvikling (NPD).

Processen er udviklet ud fra egne erfaringer i hele salgsprocessen. Fra strategi til udførende salg. Det betyder, at vi kan hjælpe med sparring på alle detailområder af salget og hele vejen til eksekvering.

Processen

Levering

  • En komplet salgsstrategi for de næste 3 år
  • Data og indsigter om potentiale baseret på shopper, kategorier, produkter og salg
  • Vurdering af salgspotentiale af egne brands og produkter
  • Mapping af potentielle positioner i relevante kategorier
  • Målbare mål og KPI´s (Key Performance Indicators) for strategiperioden
  • De vigtigste MWB’s (Must Win Battles) inkl. KPI-mål pr. år i strategiperioden
  • De vigtigste nøgleaktiviteter for hvert MWB inkl. KPI-mål pr. nøgleaktivitet
  • Forankring i hele organisationen og klargøring til eksekvering
  • Handlingsplan inkl. tidsplan for aktiviteter

Eksekvering

Har I styr på salgsstrategien i Danmark, men har brug for hjælp til en eksportstrategi, har vi førstehåndserfaring her. Vi kan også hjælpe med førstehåndsviden indenfor Key Account Management og Category Management. Læs mere her:

Kontakt Allan Sørensen

  as@kombination.dk

  +45 2329 8089

GRATIS

WORKSHOP

Hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.