MARKETINGSTRATEGI

Skal vi bygge bro mellem marketing, salg og nøglekunder?

Indenfor dagligvarer er der mange faktorer i spil, hvorfor det kan være svært at skabe retning i marketingstrategien. På tværs af brands, produkter, kategorier og salgskanaler. Afstemt med ledelsen, salgsteamet og nøglekunderne.

Hos Kombination er vi specialister i at udvikle marketingstrategier indenfor dagligvarer (FMCG). Vi har førstehåndserfaring fra internationale marketingafdelinger og bureauer, så vi tænker og arbejder holistisk ud fra egne erfaringer.

For at skabe en skarp marketingstrategi er det vigtigt at nedbryde siloer og skabe involvering mellem afdelinger. Kun derved opnår vi en marketingstrategi, der bakkes 100% op på tværs af organisation og nøglekunder.

Vi arbejder pragmatisk med en overskuelig strategiproces, som skaber optimal fokus på strategiens indhold. Processen har skabt overbevisende resultater i både større og mindre virksomheder indenfor dagligvarebranchen.

Processen

Levering

  • En komplet marketingstrategi for de næste 3 år
  • Data og indsigter om potentiale og positioner baseret på forbruger, shopper og kategorier
  • Potentialevurdering af egne brands og produkter
  • Mapping af potentielle brand positioner
  • Målbare mål og KPI´s (Key Performance Indicators) for strategiperioden
  • De vigtigste MWB’s (Must Win Battles) inkl. KPI-mål pr. år i strategiperioden
  • De vigtigste nøgleaktiviteter for hvert MWB inkl. KPI-mål pr. nøgleaktivitet
  • Forankring i hele organisationen og klargøring til eksekvering
  • Handlingsplan inkl. tidsplan for aktiviteter

Eksekvering

Har I styr på marketingstrategien, kan vi hjælpe med at udvikle brandstrategier, hvor vi identificerer brandposition og værditilbud (Value Proposition) for jeres brands. Vi kan også hjælpe med specialistviden indenfor forbrugermarketing, shopper marketing og trade marketing. Læs mere her:

Kontakt Lars Halskov

  lh@kombination.dk

  +45 2724 6264

GRATIS

WORKSHOP

Hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.