MARKETINGSTRATEGI

Vi bygger bro mellem salg og marketing.

Indenfor salg er der mange faktorer i spil, og netop derfor kan det være svært at skabe retning i marketingstrategien. På tværs af brands, produkter, kategorier og salgskanaler. 

Hos Kombination har vi erfaring med at udvikle marketingstrategier indenfor dagligvarer, som vi anser for verdens hårdeste markedsplads. Vi kommer fra marketingafdelinger og bureauer, der både arbejder på det danske marked og internationalt. 

For at skabe en skarp marketingstrategi er det vigtigt at nedbryde siloer og skabe involvering mellem især salg og marketing. Kun derved opnår vi en marketingstrategi, der bakkes 100% op på tværs af organisationen.

Vi arbejder pragmatisk med en overskuelig strategiproces, som skaber optimal fokus på strategiens indhold. Processen har skabt overbevisende resultater i både større og mindre virksomheder.

Processen

Levering

  • En komplet marketingstrategi
  • Data og indsigter om potentiale i mulige positioner
  • Potentialevurdering af egne brands og produkter
  • Mapping af konkurrenter og potentielle brand positioner
  • Målbare mål og KPI´s (Key Performance Indicators) for strategiperioden
  • De vigtigste MWB’s (Must Win Battles) i strategiperioden
  • De vigtigste nøgleaktiviteter for hvert MWB
  • Forankring i organisationen og klargøring til eksekvering
  • Excelbaseret handlingsplan inkl. tidsplan for aktiviteter

Eksekvering

Vi hjælper indenfor følgende områder: 

Kontakt Lars Halskov

  lh@kombination.dk

  +45 2724 6264

 

STRATEGITJEK

Workshop – hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.