EKSPORTSTRATEGI

Skal vi udvikle en eksportstrategi, der er afstemt med jeres ambitioner og ressourcer?

Ser I på nye eksportmarkeder eller har I brug for at optimere jeres eksisterende eksportindsats? Eksportstrategien er platformen til effektivt salgsarbejde og profitabelt eksportsalg.

Hos Kombination er vi specialister indenfor dagligvarer (FMCG). Vi har førstehåndserfaring med eksport af dagligvarer i Norden, Europa, Nordamerika, Mellemøsten, Kina, Sydøstasien og Sydafrika.

Når vi arbejder med eksportstrategi, anvender vi en enkel og overskuelig proces, som giver mulighed for at involvere ledelsen og andre interessenter på tværs af organisationen. Da eksport ofte kræver ressourcer og investeringer, er det vigtigt, at ledelsen er involveret.

Processen er udviklet ud fra egne erfaringer og udfordringer med eksportsalg. Det betyder, at vi også kan hjælpe i den efterfølgende eksekvering. Det kan være fra løbende sparring til etablering af relationer med aktører på konkrete markeder.

Processen

Levering

  • En komplet eksportstrategi for de næste 3 år
  • Data og indsigter om markeder og salgskanaler
  • Potentialevurdering 
  • Målbare mål og KPI´s (Key Performance Indicators) for strategiperioden
  • De vigtigste MWB’s (Must Win Battles) inkl. KPI-mål pr. år i strategiperioden
  • De vigtigste nøgleaktiviteter for hvert MWB inkl. KPI-mål pr. nøgleaktivitet
  • Forankring i hele organisationen og klargøring til eksekvering 
  • Handlingsplan inkl. tidsplan for aktiviteter

Eksportsalg

Når eksportstrategien er på plads, kan vi bidrage med specialistviden indenfor Key Account Management og Category Management. Læs mere her:

Kontakt Dennis Hvam

  dh@kombination.dk

  +45 2210 0596

GRATIS

WORKSHOP

Hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.