EKSPORTSTRATEGI
Afstem eksportstrategien med ressourcerne.
Ser I på nye eksportmarkeder eller har I brug for at optimere jeres eksisterende eksportindsats? Eksportstrategien er platformen til effektivt salgsarbejde og profitabelt eksportsalg.
Hos Kombination kommer vi fra dagligvarer (FMCG), der er verdens hårdeste markedsplads. Vi har førstehåndserfaring med eksport i Norden, Europa, Nordamerika, Mellemøsten, Kina, Sydøstasien og Sydafrika.
Når vi arbejder med eksportstrategier, anvender vi en enkel og overskuelig proces, som giver mulighed for at involvere ledelsen og andre interessenter på tværs af organisationen. Det er vigtigt, at eksportstrategien er afstemt med ressourcer og kapacitet.
Processen er udviklet ud fra egne erfaringer og udfordringer med eksportsalg. Det betyder, at vi også kan hjælpe i den efterfølgende eksekvering. Det kan være fra løbende sparring til etablering af relationer med aktører på konkrete markeder.
Processen

Levering
- En komplet eksportstrategi
- Data og indsigter om markeder og salgskanaler
- Potentialevurdering
- Målbare mål og KPI´s (Key Performance Indicators) for strategiperioden
- De vigtigste MWB’s (Must Win Battles) i strategiperioden
- De vigtigste nøgleaktiviteter for hvert MWB
- Forankring i hele organisationen og klargøring til eksekvering
- Excelbaseret handlingsplan inkl. tidsplan for aktiviteter
- Eventuelt aflevering i et Management Dashboard
Eksekvering
Vi kan også hjælpe med kompetenceløft indenfor Key Account Management og Category Management. Læs mere her:

Kontakt Dennis Hvam
dh@kombination.dk
+45 2210 0596
STRATEGITJEK
Workshop – hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.