CATEGORY MANAGEMENT
Skab mere salg og indtjening pr m2 i kategorien i butikken.
Category Management handler om, hvordan man indenfor sin produktkategori optimerer indtjening og salg pr m2 i butikken, og dermed skaber fælles profitabel vækst og styrker samarbejdet med kunderne.
Hos Kombination har vi erfaring med Category Management fra verdens hårdeste markedsplads, hvor lave avancer går at hver m2 skal udnyttes optimalt. Vi har udviklet en proces samt en række effektive værktøjer, der optimerer arbejdet som Category Manager.
Processen er enkel og starter med indsamling af indsigter og data om produktkategorien, som behandles og analyseres. Forløb og samarbejde kan sammensættes efter behov og kan rumme hele eller dele af nedenstående elementer.
Har I ikke en Category Manager i virksomheden, kan vi på interim basis drive jeres Category Management.
Processen

Elementer
- Indsamling af indsigter om forbruger, shopper og kategori
- Management dashboard til opsamling og monitorering af data
- Analyse af kategori og konkurrenter
- Portefølje planlægning
- Pris og sortiment optimering
- Promotion og instore planlægning
- Category Management oplæg (Space management)
Key Account Management og effektiv marketing
I Kombination kan vi også hjælpe med kompetenceløft indenfor Key Account Management arbejdet, ligesom vi har specialister indenfor forbrugermarketing, shopper marketing og trade marketing. Læs mere her:

Kontakt Dennis Hvam
dh@kombination.dk
+45 2210 0596
STRATEGITJEK
Workshop – hvor vi stiller skarpt på jeres udfordringer.